Ministr ocenil ochotu šéfů obchodních řetězců jednat a hledat cesty, které by mohly vést ke zlepšení současné situace. „Obchodníci jsou ti, kteří nejlépe znají své zákazníky, pro které jsou mimo jiné produkty zemědělské výroby určeny. Proto je nezbytné, aby se na diskusi, která má nalézt nástroje na zmírnění krize, podíleli společně se zemědělci a výrobci potravin,“ upozornil ministr Šebesta. Zástupci řetězců na dnešním jednání deklarovali připravenost hledat formy, jak rozšířit možnosti prodeje českých potravinářských výrobků, například cestou přímých dodávek regionálních specialit od zemědělců. Ministr naopak přislíbil zprostředkovat diskusi nad vznikem osvětové kampaně, která by měla propagovat zejména české mléčné potravinářské výrobky a na které by se měly podílet zástupci prvovýrobců, zpracovatelů, obchodníků i ministerstvo zemědělství. „Dnešní jednání je důkazem toho, že konstruktivní diskuze je jedinou cestou, jak najít východiska a zmírnit dopady ekonomické krize na české zemědělství,“ řekl ministr Šebesta.
Zdroj: mluvčí MZE ČR