Nordkontor - šance pro zpracovatele a producenty mléka v Německu?
Společným odbytem produktů chtějí dvě největší německé mlékárny dosáhnout přijatelného postavení vůči supermarketům.
Založením společné organizace pro odbyt výrobků Nordkontor se dvěma největším německým mlékárnám Nordmilch a Humana-Milchunion podařil krok skutečně zásadního významu. O společném marketingu produktů diskutují německé mlékárny již řadu roků, teprve společná odbytová organizace dává oběma hlavním aktérům šanci na plnohodnotné postavení při vyjednávání se supermarkety. Nordkantor v současné chvíli představuje 30 % německé produkce mléka transformovanou do výrobků.
Založení Nordkantoru přichází na trh ve strategicky i psychologicky velmi důležitém okamžiku, a i když zatím nepředstavuje fúzi obou hlavních hráčů trhu, je dobrým impulsem pro mléčný sektor.
Konkurence na německém trhu je velmi silná, kromě domácích mlékáren stále intenzivněji uplatňují na německém trhu také velké mlékařské koncerny jako je holandská Camping, skandinávská Arla Food nebo francouzský Lactalis.
Pro německé producenty mléka je a bude výběr správného zpracovatelského podniku existenční otázkou, protože jenom mlékárna se silným postavením na trhu a dobrými odbytovými možnostmi představuje do budoucna záruku stability.
Zdroj: www.topagrar.com12.1. 2009
Založení Nordkantoru přichází na trh ve strategicky i psychologicky velmi důležitém okamžiku, a i když zatím nepředstavuje fúzi obou hlavních hráčů trhu, je dobrým impulsem pro mléčný sektor.
Konkurence na německém trhu je velmi silná, kromě domácích mlékáren stále intenzivněji uplatňují na německém trhu také velké mlékařské koncerny jako je holandská Camping, skandinávská Arla Food nebo francouzský Lactalis.
Pro německé producenty mléka je a bude výběr správného zpracovatelského podniku existenční otázkou, protože jenom mlékárna se silným postavením na trhu a dobrými odbytovými možnostmi představuje do budoucna záruku stability.
Zdroj: www.topagrar.com12.1. 2009
Publikováno: 12. 1. 2009
Počet přečtení: 24023×